Naptár

Győri Szolgáltatási SZC

Jövő közgazdásza

jovokozg logo kicsi

A március 15-ét megelőző hosszú hétvégén iskolánk 7 fős delegációja Szent László „zarándoklaton” vett részt északi szomszédjainknál. Az utazás első állomása Nyitra, Szent László halálának színhelye volt, ahol megtekintettük a róla elnevezett székesegyházat. Innét jórészt a Garam folyó vadregényes völgyén át Krakkóba utaztunk, ahol másnap a Wawel királyi vár székesegyházában igyekeztünk megkeresni a Győri Püspökség által a Krakkói Érsekségnek adományozott Szent László ereklyét, de be kellett érnünk a virtuális tisztelgéssel. Nagy élményt jelentett Báthori István erdélyi fejedelem és lengyel király gyönyörű síremlékének megtekintése, ahol koszorút helyeztünk el a lengyel-magyar barátság tiszteletére. Krakkó műemlékekben gazdag városának szíve a gótikus-reneszánsz stílusú kéttornyú székesegyház uralta főtér, melynek közepén hangulatos, árkádos piac foglal helyet. Néhány évvel ezelőtt a főtéren végrehajtott nagyszabású régészeti feltárások után a középkori városfalak bemutatására csodálatos múzeumot létesítettek a tér alatt, amelyben számítógépes animációk parádéja elevenítette meg előttünk Krakkó középkori életét.

Másnapi úti célunk a Chestochowa városában fekvő Jasna Gora kolostor volt, amely a lengyelek legszentebb helye. A magyar pálos szerzetesek által a XIV. század közepén alapított kolostorban őrzik a csodatévő Fekete Madonna szentképet, amelyhez minden nap reggeltől estig áradnak a gyógyulást és lelki megtisztulást kereső zarándokok. A rengeteg magyar vonatkozású emléket őrző kolostorban egy kedves szerzetes atya kalauzolt bennünket végig, aki megmutatta nekünk Szent István és Szent László királyainkat ábrázoló festményeket, ahol szintén koszorút helyeztünk el.
A Chestochowa felé tartva nem hagyhattuk ki az egykori auschwitzi haláltábor helyén kialakított megrázó emlékhelyet sem, ahol a magyar áldozatok tiszteletére berendezett épületben helyeztük el iskolánk koszorúját.
Az emlékezetes utazás végén Zakopanét is érintettük, de sajnos a remélt sífelvonózás elmaradt, mivel március 15-én sűrű hóesésbe burkolózott előlünk a Magas Tátra hegykoszorúja.